Restauranger & Reportage

Kocklandslagets – Curious by nature 2018

In Restauranger & Reportage on

Den 7 februari (2018) presenterades svenska Kocklandslagets tävlingstema – Curious by nature – på en pressträff hos Electrolux i Framtidens Kök i Stockholm.

 

 

Efter nästan ett år med Kocklandslagets nya laguppställning avslöjades alltså det nya konceptet laget ska arbeta med på VM i Luxemburg. Temat syftar till att hålla en röd tråd för både lag, sponsorer och fans.

En lagbild och en vacker film presenterades för första gången av Team Manager Fredrik Andersson (vänster i bild nedan) tillsammans med Lennart Wallander (höger i bild) från matkommunikationsbyrån Food & Friends.

Kocklandslaget har tillsammans under nästan ett år arbetat fram VM-menyn och haft månatliga varmköksträningar för 110 gäster i Framtidens Kök.

Kocklandslaget Curious by nature

Det bjöds på gofika med himmelska praliner fyllda med bland annat pumpapuré och kola. Gänget kan, ojoj.

Kocklandslaget Curious by nature

Här är länken till filmen på Youtube. Musiken är med artisten Menke och låten heter Moln.

Kocklandslagets schema

Mars: Nordiska Mästerskapen i Herning Tävlande: Ola Wallin
April: Gastro Nord (olika aktiviteter hela veckan)
Maj: Göteborgsvarvet Landskamp mot det norska landslaget
Juli: Global Chef & Global Pastry Chef Kuala Lumpur, Malaysia
Tävlande: Jimmi Eriksson & Frida Bäcke
September: Lagets sista träning sker på annan ort än Stockholm
Oktober: Generalrepetition i Stockholm, Kalla bordet ställs ut i Ljusgården på NK
November: Culinary World Cup (VM 2018), Luxemburg

Kocklandslaget Curious by nature

Bilden ovan är ett exempel på hur den nya taggen #curiousbynature kan användas av en sponsor på ett kul sätt.

Min vän Elina Kantelinen Brandt följer Kocklandslaget bakom kulisserna och deras arbete med rapporter från träningarna, intervjuer med medlemmarna och allt annat kul som kommer att hända fram till november. Följ henne på Instagram @bakemybreathaway 

0 Kommentarer

Lämna ett svar

Tillbaka